Ledigt jobb: Telefonintervjuare
- Jobb
- Jobbannons: Panelansvarig på Kantar Media i Göteborg

Jobbannons: Panelansvarig på Kantar Media i Göteborg
Kantar Media Sweden ABVästra Götalands län, Göteborg
Tidigare erfarenhet är önskad
43 dagar kvar
att ansöka till jobbet
Allt fler människor rör sig över kanaler och plattformar, och Kantar Medias data och publikmätning, riktade analyser och reklamintelligens tjänster låser upp insikter som informerar kraftfullt beslutsfattande.
Genom att arbeta med panel- och förstapartsdata i över 80 länder har vi världens snabbast växande tvärmediala mätfotavtryck, underbyggt av mångsidighet, skala, teknik och expertis, för att driva långsiktig affärstillväxt för våra kunder och partners.
Vår mångsidighet, skala, teknik och expertis gör det möjligt för våra 5000 medarbetare i Latinamerika, Europa, Mellanöstern, Asien-Stillahavsområdet, Nordamerika och Afrika att förstå publiken och hjälpa världens ledande organisationer att lyckas och växa.
Plats: Göteborg, Kungstorget 2
Rollbeskrivning
Spännande nog har Kantar Media samarbetat med MMS för att bygga en ny tvärmedial mätpanel i Sverige, som kommer att vara en av de första av sitt slag i världen. Vi söker framåttänkande, mångsidiga och kundfokuserade individer för att gå med i vårt team och göra denna publikmätningpanel framgångsrik för MMS och Kantar Media.
Vi inleder nu ett spännande nytt kapitel. En ny organisation etableras för att driva Sveriges nästa generations videopublikvalutatjänst på uppdrag av MMS och svenska TV-bolag. I centrum för denna insats ligger skapandet av en banbrytande hushållspanel, utformad för att ge en omfattande och exakt bild av hur publiken engagerar sig med videoinnehåll över alla plattformar.
Uppgifter & Ansvar
Du kommer att vara ansvarig för:
- Göra rekryteringssamtal (“samtal 3”) och underlätta onboarding av paneldeltagare
- Säkerställa att dagliga mål för rutinaktiviteter uppfylls och att de uppfyller förväntade standarder.
- Kontakta panelmedlemmar för att boka tid för teknikerbesök, vilket kan innebära en första installation eller återbesök
- Respond till inkommande samtal från panelmedlemmar och registrera resultatet av samtalen i kontakthistorikdatabasen.
- Göra utgående samtal till panelmedlemmar för att följa upp potentiella efterlevnadsproblem eller tekniska fel med mätningen
- Samverka med tekniker medan de är i panelmedlemmars hem för att utföra interaktiva tester och kvalitetskontroller för att bevisa att mätningen är installerad korrekt.
- Fånga information från tekniker om utrustningen i panelmedlemmars hem och uppdatera i en central databas.
- Genomföra olika valideringskontroller för att identifiera eventuella problem med data som hålls mot ett hem som kan ha en negativ inverkan på databehandling.
- Utföra alla uppgifter med ett underliggande mål att uppfylla eller överträffa divisionens servicenivåavtal
- Arbeta tillsammans med all personal inom panelhanteringsteamet och andra affärsenheter.
- Kommer att arbeta i skift och på lördagar. Teamet kommer att tillhandahålla helpdesk-support från 08.00 till 20.00 under veckan och övervaka den kostnadsfria telefonlinjen dagligen, med undantag för helgdagar.
Krav:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en helpdesk-miljö och eventuell erfarenhet i en operationsmiljö med affärskritiska deadlines.
- Tjänsteorienterad: önskan att förutse, känna igen och möta andras behov. Ha en fullständig förståelse för de dagliga prioriteringarna och kvalitetsförväntningarna.
- Kommunikatör: Självsäker i att kommunicera med både kollegor och panelmedlemmar. Kunna tolka detaljerad information och formulera den på ett sätt som tydligt förklarar status.
- Anpassningsförmåga: Vara flexibel i att svara på affärs-, intressent- och kundbehov. Vara mångsidig i ditt tillvägagångssätt till frågor och kunna anpassa dig till förändrade prioriteringar.
- Samarbete: Arbeta proaktivt med dina kollegor och andra. Förstå den större bilden och målen (hjälpa andra att vara tydliga och motiverade kring ett mål)
- Hjälpa andra att blomstra: Ha en positiv och pragmatisk attityd och ta ansvar för att övervinna hinder.
Vårt erbjudande:
På Kantar Media har vi ett integrerat sätt att belöna våra medarbetare baserat på en enkel, tydlig och konsekvent uppsättning principer. Vår strategi hjälper till att säkerställa att vi är konkurrenskraftiga på marknaden och stödja en kultur där belöning och karriärutvecklingsmöjligheter är kopplade till vad du levererar.
Vi går bortom det uppenbara, använder intelligens, passion och kreativitet för att inspirera nytt tänkande och forma den värld vi lever i. Ansök om en karriär som är utöver det vanliga och gå med oss.
Vi vill skapa en jämlikhet av möjligheter i en rättvis och stödjande arbetsmiljö där människor känner sig inkluderade, accepterade och får blomstra i ett utrymme där deras mentala hälsa och välbefinnande beaktas. Vi vill skapa en mer mångfaldig gemenskap för att utvidga vår talangpool, vara lokalt representativa, driva mångfald i tänkandet och bättre kommersiella resultat.
På Kantar Media ger mångfalden bland våra anställda en rikare miljö för våra anställda och en bredare djup och bredd av tänkande för våra kunder. Kantar är engagerat i inkludering och mångfald; därför välkomnar vi ansökningar från alla samhällsgrupper och diskriminerar inte baserat på ålder, ras, religion, kön, graviditet, sexuell läggning, könsidentitet, funktionshinder, civilstånd eller andra lagligt skyddade egenskaper.
Intresserad? Ansök idag eller kontakta maria.bonal@kantar.com för att lära dig mer.
🖐 Passar detta jobb någon du känner?
Andra jobb inom samma område
Kanske kan det vara dags att bredda sökningen med dessa lediga jobb
-
Marknads- och försäljningsassistenter
Mölndal, Lunnagårdsgatan 4
-
Coca-Cola Europacific Partners Sverige AB
-
Willys Hemma Skara Hötorget
-
Willys Landvetter C
-
Kraftsam Rekrytering & Bemanning AB
-
Stora Nyheter & Förbättringar på Statsskuld.se
Mån, 31 mar 2025 - 15:20 -
Riksbanken Lämnar Styrräntan Oförändrad: Effekter och Prognoser
Tors, 20 mar 2025 - 14:02